Blog Layout

Dáváme papírovým ručníkům druhý život a vám zlepšujeme ESG skóre

Věděli jste, že budova s 800 lidmi může pomocí cirkulace jednorázových papírových ručníků snížit emise CO2 odhadem o 190 kg měsíčně?

A že je možné přeměnit použité jednorázové ručníky na nové kvalitní produkty pro personální hygienu? Právě to umí Tork PaperCircle®, první cirkulační služba na světě pro papírové ručníky, a my jsme rádi, že ji ve spolupráci s Kalvei a TORK Essity nabízíme zákazníkům ProfiPéče Group (PPG), abychom jim pomohli s odpovědnějším podnikáním a plněním ESG cílů.

 

Jak probíhá cirkulace Tork PaperCircle papírových ručníků

 

Jak je možné, že z použitého, papírového ručníku se nám po pár týdnech vrací nový, kvalitní produkt? Hlavním klíčem k snadné a intuitivní cirkulaci je mít správně označené koše v umývárnách. Zelenou cedulkou označený koš určený k cirkulaci papírových ručníků a vedle toho klasický koš na směsný odpad. Značení a pokyny vystavené v prostoru umývárny zaměstnance a hosty informuje o tom, kam mají ručníky vhodit. Takto docílíme 98% čistoty odpadu. Náš úklidový tým ProfiPéče Group následně použité papírové ručníky slisuje a připraví ho k svozu do závodu.


V závodu Essity prochází ručníky speciálním procesem rozpouštění za účelem deaktivace mokrého, silného přípravku. Rozpuštěné ručníky se následně nechávají ve vysokých teplotách, aby byla zachována maximální hygiena. Dále se vlákna oddělují a míchají ve speciálním mlýnu. Hmota se vylije do stroje k výrobě vlákniny a z ní následně vyrábí nové produkty.


Cirkulární ekonomika minimalizuje vytváření odpadu tím, že podporuje opakované využívání produktů, materiálů a komponent. Snižuje emise skleníkových plynů, spotřebu primárních surovin a energetických zdrojů, vede tak k menšímu zatížení životního prostředí. Lze říci, že cirkulární ekonomika má potenciál snížit environmentální zátěž, podporovat udržitelnost a vytvářet ekonomiku, která je odolnější vůči kolísání zásob a cen surovin. Zkrátka, malými krůčky k zelenější planetě!

 

Jak pomůže KALVEI-PPG-Tork PaperCircle vylepšit Vaše ESG skóre

 

Environmental, Social, and Governance (ESG) rating je metoda sledování udržitelnosti společnosti a jejího dopadu na společnost a životní prostředí. V této době je nezbytné hledat inovativní řešení, která organizacím pomohou dosáhnout výrazného zlepšení jejich ESG skóre. Jedním takovým revolučním krokem je právě implementace KALVEI-PPG-Tork PaperCircle, což představuje unikátní systém obnovitelných materiálů a cirkulace použitých papírových ručníků.


Tork PaperCircle je první službou, která umožňuje minimalizovat ekologický otisk a podporovat oběhovou ekonomiku v oblasti papírových produktů. Zapojením do programu si i vaše společnost může zlepšit ESG skóre v několika oblastech!

 

1.    snížení množství komunálního odpadu
Jedním z klíčových prvků udržitelnosti a zároveň důležitým kritériem pro ESG skóre je úspěšné řešení problematiky komunálního odpadu. Tork PaperCircle se stává nedocenitelným nástrojem v boji proti nadměrnému vytváření odpadu a přináší revoluční přístup k jeho minimalizaci.

 

2.    efektivním využívání zdrojů
Tork PaperCircle vytváří efektivní oběhový systém pro použité papírové ručníky, kde se materiály vrací zpět do výrobního procesu. Tento uzavřený cyklus minimalizuje potřebu nových surovin a maximalizuje využití existujících papírových zdrojů.

 

3.    zpracování použitých papírových ručníků na nové
Zpracování použitých papírových ručníků je kritickým prvkem v oblasti odpadového hospodářství. Představte si, kdyby každý papírový ručník, co za den použijeme, se mohl přeměnit na nový, kvalitní produkt. A že to lze!

 

4.    snížení uhlíkové stopy
Tork PaperCircle podporuje nízkouhlíkové postupy v celém procesu výroby papírových produktů. Tím organizacím umožňuje snižovat svůj uhlíkový otisk a vyhýbat se tradičním postupům, které by mohly zvyšovat emise skleníkových plynů.

 

Sečteno, podtrženo, KALVEI – PPG - Tork PaperCircle přináší konkrétní opatření pro organizace, které chtějí aktivně přispět k snižování uhlíkové stopy a podporovat udržitelné postupy.
 

Zapojte i svoji společnost! Společně snížíme množství odpadu, efektivně ho zpracujeme a dlouhodobě snížíme uhlíkovou stopu na naší planetě! 



Sdílet článek

Hýčkáme naše klienty kudy chodíme, a proto posilujeme naše řady o šikovnou osobu
By Alice Škývarová 20 Apr, 2024
Hýčkáme naše klienty kudy chodíme, a proto posilujeme naše řady o šikovné kolegy.
By Alice Škývarová 12 Mar, 2024
Již v našem minulém článku jsme se věnovali tématu ekologické udržitelnosti při péči o komerční nemovitosti. 
By Alice Škývarová 14 Nov, 2023
Ti mají specifické představy o tom, jaký komfort včetně čistoty a bezpečí chtějí ve svém domě denně zažívat.
Etika úklidových služeb. Výplod ironie, nebo standard?
By Alice Škývarová 22 Aug, 2023
Nevrlý pohled dámy uklízečky na kohokoli míjející její kbelík s hadrem je typickou scénou mnoha filmů, na kterých jsme vyrostli.
By Alice Škývarová 21 Jul, 2023
Postcovidový řád výrazně ovlivnil provoz a péči o administrativní budovy. Vysoké hygienické požadavky a bezinfekčnost se již staly standardem. Daleko větší výzvu přinesl rozmach home office. Poloprázdné kanceláře a množství volných nemovitostí majitele nutí o prostory pečovat s větší pružností a hledat cesty k vyšší efektivitě, nikoli však na úkor kvality. Díky covidu se péče o administrativní budovy a kanceláře musela stát extrémně flexibilní. V kancelářích už není tolik zaměstnanců, ti jsou i tři dny týdně na home office. A na to musí reagovat majitelé a správci budov. Nikdo totiž nechce platit za úklid kanceláří, které jsou prakticky prázdné. O prostory je tak třeba pečovat flexibilně a s nápaditostí. Služby se realizují i mimo pravidelnou bázi. Pokud jsou kanceláře prázdné či je v nich minimum lidí, pružně se plánují práce, které za plného provozu udělat nelze. Pro klienta přitom vše musí být transparentní a plánovatelné. Chytrá zařízení zefektivňují péči o nemovitosti včetně úklidu Klíčem k vyšší efektivitě a zároveň i kvalitě péče o administrativní budovy je co nejlepší využití času pracovníků, včetně těch úklidových. “Trendem jsou chytré zásobníky, ze kterých spotřební zboží nevypadává. Jsou navíc objemnější (v případě, že to prostory umožňují), takže úklidoví pracovníci netráví množství času jejich doplňováním. Frekvence je výrazně nižší, a tak se mohou pracovníci více věnovat potřebnému úklidu,” říká Alice Škývarová, zakladatelka a spolumajitelka firmy ProfiPéče Group, která svým zákazníkům chytré zásobníky poskytuje zdarma. Chytré zásobníky šetří nejen čas úklidových pracovníků, ale i samotné spotřební zboží, což je jak ekonomické, tak šetrné k životnímu prostředí. Novinkou vstupující na trh jsou IoT (The Internet of Things) zásobníky s automatickým čidlem, které aplikaci v reálném čase předává informace, jaký je stav spotřebního zboží a co dochází, mimo jiné. Úklidový pracovník tedy netráví čas preventivní kontrolou a jen si hlídá upozornění, kde je co třeba doplnit. Takové high-tech prvky jsou vhodné pro velké budovy a prostory, kde přesun pracovníků zabírá hodně času. Dále například poskytují informace o množství osob, které je využívá, a tak se dá měřit sezonalita a obsazenost administrativních budov. Majitelé nemovitostí takové informace využívají k efektivní správě a péči o nemovitosti. “Tyto zásobníky se v zahraničí používají již poměrně běžně a jsou velmi populární. V České republice je k letošnímu červnu využívaly dvě velké společnosti,” říká Jiří Zelený z dodavatelské společnosti TORK Essity k budoucnosti IoT v hygieně a úklidu, tedy Tork Vision Cleaning. K využití chytrých zásobníků Alice Škývarová dále dodává: “Přirozeně chytří ale musí být i pracovníci úklidu. Pokud se coby externisté celý den pohybují po budově, pak musí být jejich čas využitý na maximum. Ač máme na vše zpracované přesné manuály činností, lidé nesmí fungovat jako roboti. Školíme své zaměstnance, aby byli proaktivní a když je něco hotové, samostatně přemýšleli, jak mohou nejlépe využít svůj čas, co jiného by ještě mohli udělat.” Cena nebo kvalita? To je oč tu běží. V době, kdy rostoucí náklady na energie prodražily provozování či pronájem nemovitostí, jsou náklady na péči o administrativní budovy o to více pod tlakem. Nikdo ale ve finále nestojí o levnou službu, která je nekvalitní a plná chyb, kdy se nikomu v případě potřeby nedovoláte, neprobíhá u ní supervize, kdy z obyčejných zásobníků vypadávají papírové ručníky a neustále se povalují na umyvadle nebo na zemi. “Majitelé a investoři dokáží ocenit, když dostanou celkově chytrý balíček služeb, které mohou čerpat,“ popisuje své zkušenosti Alice Škývarová. Představa, že je ve společných prostorách jen trochu vizuálního nepořádku, špinavé kliky, vypínače nebo sociální zařízení, je nejen pro náročné klienty nepřijatelná. V takovém případě už je nízká cena na úkor akceptovatelné kvality a nájemníci z takto spravovaných prostor začnou odcházet. “A to se skutečně děje, protože administrativních prostor je na trhu v současné době dostatek. Firmy zmenšují pronajímané plochy, protože zaměstnanci se v nich díky využívání home office točí. Kanceláře o mnoha tisících metrech už tak potřebuje méně společností než dříve, takže objem prostor, které jsou k dispozici, narostl. A kdo takové prostory má, chce je spravovat v perfektním stavu. Aby v nich majitelé či investoři klienty udrželi, nesmí kvůli tlaku na co nejnižší náklady kvalitu úklidu a jiné péče zanedbat,” popisuje situaci na trhu Alice Škývarová. Nonstop obsluhované online chaty si klienti pochvalují Dalším trendem v rámci managementu péče o nemovitosti je využívání efektivních online nástrojů komunikace. E-mail nebo telefon k okamžitému řešení problému vhodný opravdu není. “Na naší hotlince jsme prakticky 24 hodin denně. Klienti, kteří s našimi online nástroji nemají předchozí zkušenost, zprvu reagují vlažně. Jakmile ale vyzkouší permanentně spravované chaty, na kterých někdo non-stop reaguje na jejich požadavky, jsou nadšení. Říkají pak, to je opravdu profi péče,” sdílí Alice Škývarová reakce svých klientů. “Pro správu budov navíc vznikají online aplikace, které postupně zahrnují i úklid. Ve spolupráci s naší partnerskou společností jsme schopni provozovat správu administrativních nemovitostí s aplikační podporou revizí. Tak jednoduchou správu by si přál každý investor,” představuje novinky Alice. Výrazně nadstandardní požadavky na pracovníky  Kvalitu a efektivitu péče o administrativní budovy ovlivňují především jeho pracovníci. Požadavky společnosti ProfiPéče Group na personál, včetně úklidového, jsou vysoko nad standardem trhu. “Téměř každý pracovník, který k nám přichází zvenku, musí změnit svůj přístup k práci. Nově příchozí nejsou zvyklí na aplikace, výkazy práce, detailní manuály činností nebo na to, že je někdo pravidelně přichází kontrolovat a podpořit,” popisuje nároky firmy její spolumajitelka Alice Škývarová. “Chvilku se s tím sžívají, ale velmi brzy pochopí, že jim vysoké nároky oplácíme vysokým standardem péče o ně. Dostávají odměny za kvalitní práci či za pochvalu od klienta. Vždy dostanou včas zaplacenou mzdu, která byla domluvena, což bohužel stále není běžný standard. Kdykoliv cokoliv potřebují vyřešit pro sebe nebo pro svou rodinu, tak jim pomůžeme. Stanou se součástí rodiny,” popisuje přístup k personálu Alice. ProfiPéče Group si nejen v péči o svůj tým vybudovala velmi dobré jméno. Lidé do firmy přichází pracovat s důvěrou. Ví, co je čeká, a ví, co za to dostanou. To je na současném trhu práce velké plus, ze kterého benefitují především klienti v podobě stabilního a zkušeného personálu, takže i vysoce kvalitní péče o jejich nemovitosti.
By Alice Škývarová 27 Mar, 2023
Vážení a milí klienti, jaro je zde 🌷 a my v ProfiPéče Group opět neleníme.
By Alice Škývarová 10 Feb, 2023
Pro naše klienty zajišťujeme také dokonalou péči o koberce v kancelářích, administrativních budovách, nájemních domech aj.
25 Aug, 2022
Je třeba být flexibilní a přizpůsobovat se potřebám klientů. Právě proto měníme strojní flotilu a nabízíme 4 výkonné podlahové mycí stroje pro sedící obsluhu s bateriovým pohonem k prodeji, aby pomohly naplňovat potřeby jiných klientů:
19 May, 2022
ProfiPéče Group inovuje 🆕 vizuál brandu, rozsah služeb a kde v ČR ProfiPéče Group už působí.
03 Feb, 2022
Jsou to právě 4 roky 🥂 od prvního setkání s Oksanou Hodvan, personální šéfkou ProfiPéče Group s.r.o.
Další články
Share by: